1. 10. 2012

Co mi je jedno

... a smí mi vůbec něco být jedno?

Smí, musí být a je!
Život, stejně jako zlatonosná řeka, přináší krom občasných zlatých valounů a
dobrých zpráv v láhvích od Coca coly, i balast, zatěžující rozum a oblbující mysl. Tak třeba reklamy. Klamavý svět zázraků na počkání. Vylepšené receptury, zaručené účinky. Dvacetileté dívenky propagující omlazující krémy. Na každou skvrnu se najde čistič, na každý neduh účinný lék. Kdo má problém se žlučníkem a pálením žáhy, nemusí už držet dietu, může se nacpat čím chce a pak prostě použít vhodnou pilulku. Kuchyně Oresi, tak levné a výhodné, tomu kdo neumí vařit platné jak mrtvému zimník. A další a další "nezbytné" věci...
Občas reklama dokonce i pobaví. Soucítím s paní, které už manžel neříká smíšku, zvlášť při spatření psychotického smíchu jejího muže. Nesmazatelně se mi vryl do paměti i intimní přítel Tento. Dnes a denně děkuji své šťastné hvězdě za to, že žiju ve světě, kde toaletní papír nejen existuje, ale ještě je zván tak kulantně.

Věcí, které mi nejsou jedno, je podstatně víc a dají se rozdělit na dvě skupiny zcela jednoduše podle toho, zda je můžu ovlivnit nebo ne. Příkladem za všechny jsou pro mne tři nechtěná koťata, která k nám přišla hledat přístřeší. Nejmenší nemocné jsme vzali domů, zbylá dvě alespoň krmíme venku. Zlobím se na jejich původní majitele o to víc, že znám jejich
finanční situaci a vím, že by pro ně nebyl problém nechat svou kočku kastrovat. To je podle mě přepych, který si může dovolit téměř každý. Vím, v porovnání s tragédiemi, které se odehrávají, zanedbatelná hloupost, zároveň však jedna konkrétní věc, kterou můžu změnit. Myslím, že stejně jako není malých rolí, není ani malých činů.
Vždycky se můžu pokusit pro okruh své rodiny, přátel, známých, pro své okolí, nebýt lhostejná. Možná je to málo a možná taky ne....

Kořenem slova okruh je kruh a kruhy, jak známo, mají tendenci šířit se.
Všichni čeříme hladinu, záleží jen na tom jakým způsobem.

Co všechno tedy můžu udělat?
jako obvykle mne napadá, maličko melodramatický
přesto dokonale výstižný, citát z díla Mistra:

Pusť si na rádiu rokenrol a jeď vstříc životu se vší odvahou,
kterou najdeš a se vší vírou, již dáš dohromady.
Mluv pravdu, buď statečný, vydrž.
Všechno ostatní je temnota.
Stephen King - To



téma týdne - Je mi to jedno.


Žádné komentáře:

Okomentovat