3. 9. 2020

Tajná znamení aneb Teddy. B. pozdravuje

Tajná znamení nejsou v lidské historii ničím neobvyklým. Jistě se s nimi každý z nás v nějaké podobě už setkal. Může to být signál vysílaný baterkou z okna dětského pokojíčku jednoho malého spiklence do okna protějšího, kde už čeká ve svém pokojíčku zasvěcený komplic, může to být způsob jakým klepeme na dveře, tiskneme zvonek, domluvené slovo, věta. Může jít o předmět položený na stole v případě schůzky na slepo - oblíbená bývá květina - a nebo o jakýkoliv jiný předmět umístěný v domě tak, aby byl viditelný zvenčí, jde-li o schůzku tajnou, kdy si návštěvník vcelku pochopitelně za žádnou cenu nepřeje být konfrontován kupříkladu s partnerem navštěvované.

A právě poslední varianta je v poslední době aktuální i u nás. V kuchyňském okně se nám střídají plyšáci jako svatí na orloji. Je to moje práce, ale budete asi zklamaní, nejde o znamení tajnému ctiteli, že je dům prázdný. U nás by se taky případný ctitel načekal, vlastně si nevzpomínám, kdy bych byla sama doma. Po pravdě, on taky jediný, kdo mé "signály" zaznamenal, byla švagrová. Jak tak jezdí po dědině s kočárkem s vnoučaty, všimla si, že nám často sedává v okně u kuchyně panda, lišák, krtek (je to vlastně spící lední medvěd, jenže na mě prostě působí jako krtek) a nebo medvěd (medvěd). Jednou, když panda vyhlížela z okna do dědiny několik dnů po sobě, to švagrové nedalo a zeptala se. A já musela s pravdou ven. 

Jak to tedy je? Za vším hledej... psa. Ať už si to náš Charlie zaslouží nebo ne, stal se jakýmsi středobodem našich životů. Je to pes rozmazlený, obdivovaný a chválený, i kdyby jen za to, jak moudře kouká, jak pěkně leží, jak se roztomile protahuje a jak mu to v těch peřinách sluší. Kdo má doma psa gaučáka, bude nejspíš vědět, o čem mluvím. Takže když se čas od času stane, že "středobod" zůstane doma sám, je z toho náhlého ticha a nulového zájmu frustrovaný a hledá cestu jak se své frustrace a zklamání zbavit. V takových chvílích osamělý pes naplno docení pokoj plný plyšáků. Je jedno jak vysoko se plyšáci poschovávají, stejně vždycky dosáhne svého a nějakým záhadným způsobem svou oběť stáhne na zem, kde se s ní pak typicky psím způsobem baví. Nejraději má samozřejmě ty velké plyšové potvory, co se nedají nacpat do pračky a když už to risknete, možná se potvora i vypere, nebo spíš nacucá vody, takže místo tří váží deset kil a pračka vybavená šestým smyslem, což je skoro jako vlastní rozum, vám ji odmítne vyždímat, protože ji prostě neutáhne. Poučená z předchozích omylů potvory už raději peru v ruce. Mokré je pak posadím do okna, aby oschly a mohly se vrátit na své místo, kde čekají, až na ně zase padne karta. Krtka jsem teda jednou do pračky nacpala, bohužel současně s tmavě modrým prostěradlem, které se pralo úplně poprvé a pustilo barvu. Chybička se vloudí i po čtvrt století praní. Když jsem pak krtka předávala Madlence, pohlédla na namodralé skvrny ve světle žluté srsti a suše konstatovala: ,,Krtek umřel, vidím posmrtné skvrny." Zařvala jsem smíchy. Ale vzhledem ke krtkovým zavřeným očím a výrazu obličeje to bylo vcelku výstižné hodnocení. 



Asi před čtrnácti dny jsme zas někam odjeli výjimečně bez psa. Karta tentokrát padla na medvěda. Po zjištění rozsahu škod, jsem provedla obvyklý rituál očisty, tedy vydrhla medvěda kartáčem a posléze navoněla aviváží a posadila ho do okna. A v tu chvíli jsem si vzpomněla na švagrovou, která nejezdila s kočárem neb zrovna ležela v nemocnici. Napadlo mě, že bych jí to mohla vyfotit, abych ji trochu pobavila. Jak jde o nějakou blbost, není mi nic obtížného a tak jsem vyběhla do zahrady, abych to "tajné znamení" co máme se švagrovou a které znamená: Pes měl zase depku, zvěčnila zvenčí. A když už blbnout tak pořádně a tak jsem vzápětí Teddyho vybavila svými starými brýlemi, kterým se ulomila jedna nožka (druhou jsem ulomila záměrně) a naaranžovala medvěda za stůl k notebooku. Švagrové jsem pak do nemocnice poslala obě fotky a doplnila je textem: ,,Teddy B. má zrovna hodně práce, ale mám vyřídit, že také pozdravuje. "


Teddy B. coby plyšový manažer.

Charliemu nesmírně sluší všechny barvy, včetně růžové.

 

 Krásné dny plné pohody přeje Bevíčková.



A teď úsměv prosím a řekněte: Plyš!😉


26 komentářů:

  1. Pobavila jsi mě. Svého času, když jsme doma měli pudlíka, měl doma puštěné rádio, když tam byl sám. Běda, když našel na zemi kapesník nebo ponožky. Ty už se nám najít nepoddařilo, protože vše uklidil pod gauč, skříň či postel. Teđ máme dva velké hafany na zahradě..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Charlie, když se vítá, tak musí něco popadnout do huby, třeba lístek, větvičku, botu nebo ponožku. Věčně hledám ponožky, některé nacházíme až na zahradě. Ráda jsem pobavila. :)

      Vymazat
  2. Jé, my jsme taky plyšoví! Sice nemáme psa, ale to nám nevadí, my se tím netajíme. Bez růžového prasete já prostě neusnu :D.
    A ten lední medvěd vypadá fakt jako krtek. Krtek albín :). Posmrtné skvrny pobavily :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásné i strašné, holky jsou dospělé, Anička má přítele a co si myslíš, že si dávají k narozeninám? Plyšáky a čím větší tím lepší. A ani jediného se nevzdaly, tak mají pokoj skutečně obrovnaný plyšem. ;) Ale popravdě, některé ty potvůrky jsou tak krásné, že bych si je taky nejraději nastěhovala do ložnice. :D

      Vymazat
  3. Nikdy bych nečekal, že mě někdy tak pobaví posmrtné skvrny :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Chudák Teddy. Kdo mu odstavil ten žebřík?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Teddy vypadá, jako kdyby utíkal od milenky po nečekaném návratu manžela...:)

      Vymazat
    2. Lišák s pandou. Prevíti! :D

      Vymazat
  5. Naše 4leté vnučky bez plyšáků neudělají krok. A když nějakého při přejíždění zapomeneme, je to to málem rodinná tragédie. My soukromě říkáme, že vnučky jsou zase naši plyšáci. Ale před nimi to nejde, to se vždy durdí :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už čtyři roky? jak to letí, to je neuvěřitelné. Děti jsou taky takoví plyšáci, to je pravda, aspoň v určitém věku a někdy. ;) Jak už jsem psala, holky jsou dospělé ale plyšáků, co za roky nahromadily, se nechtějí vzdát.

      Vymazat
  6. Tak to buď ráda, že plyšáky jen pereš! U nás je většinou zabijou a vytahají z nich vnitřnosti. No jsou to psi původem lovečtí, takže to mají tak nějak v přirozenosti. Pokud to jde, tak nastoupěj plyšáci do nemocnice, tam je zašiju, dovyplním výplň a znovu jdou do služby. Většinou ale skončí v popelnici....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem taky několikrát přišívala packy, ocásek nebo ucho. Je zajímavé, že Charlie má své gumové hračky, ale ty ho pochopitelně nebaví tolik jako ty plyšové. ;)

      Vymazat
  7. Jako v tom okně, to je fakt boží. :-) :-)
    Říkám si, oč přicházím s těmi třemi kočkami, je vůbec tyhle problémy nezajímají.
    Plná miska, hodně vody a veliký gauč, kam se všichni rozvalí a slezou jednou, maximálně dvakrát denně.
    Tak hlavně ... nestrhnout pračku !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomhle jsou kočky ideální. O pračku mám vážně docela strach, blíží se konec záruky a to ji máme prodlouženou a pere se snad každý den - i když nejenom plyšáci - myslím, že k nám prádlo nosí i sousedi, protože jinak si to neumím vysvětlit. :D

      Vymazat
  8. Pořád jsi to ty, perlíš kde se to dá - i nedá. Plyšák s brýlemi je luxusní, ten určitě pobavil i nemocnou švagrovou. Mě tedy hodně. I celé povídání. Se závistí, že tobě to pořád píše a já se topím v obtížích a nepíšu. Snad se to někdy poddá. Uvidím jestli tvůj blog moji pochvalu schroustne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Poddá se to určitě, možná by bylo dobré se s někým poradit a doladit, co ještě hapruje.

      Vymazat
  9. Ajta, tvůj blog můj nesmělý a neumělý komentář vzal! Hned je sobota hezčí. Zdravím tedy i další komentující, kterým se komentář podařilo protlačit. Já vlastně ani nevím, jestli má někdo s blogspotem potíže. Já se svým blogem je mám určitě a pořád. Snad se mi zadaří rozjet nějaký článek s obrázkem. Už aby to bylo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakýpak neumělý, mě tvůj milý komentář, vlastně oba komentáře, moc potěšily, mám radost, že se všichni zase pomalu shledáváme zde v novém působišti. Že máš s blogem potíže mě opravdu mrzí, člověka to pak rychle otráví, když se mu nic nedaří, snad už je mezitím lépe, hned nakouknu. :)

      Vymazat
  10. P.S. Ty tu nemáš to políčko na odběr nových článků...?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ne, budu ho muset přidat.

      Vymazat
    2. Tak už mám, snad je to ono, když tak se ozvi jestli to funguje. Je to v pravé části, pod počitadlem. :)

      Vymazat
  11. Plyšáci jsou taky skoro lidi, ne? Já mám 5 medvědů a někdy, když je hodná, půjčím nějakého vnučce...hihihihi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skoro jo a v mnoha ohledech některé lidi i dalece předčí. :D :D

      Vymazat
  12. Bezva jsem se bavila, rozmazleného, nejchytřejšího a nejkrásnějšího pejska máme doma také, tak vím o čem je řeč. A přestože můj věk k plyšákům už nějak nepatří (nebo možná zase ano?), medvědů mám doma docela dost. Teddy je fakt hodně zaměstnaný, to je vidět na první pohled ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten vlastní je vždycky nejkrásnější a nejmilejší, že? :) A plyšáci patří ke každému věku, jen se tím každý nechlubí, nám se hromada medvědů, kteří už neměli u holek místo, nastěhovala do ložnice, tak na ně každý večer koukám, jak se pěkně v polici vyjímají. :D

      Vymazat