8. 9. 2010

Jak si snížit sebevědomí snadno a rychle

15. dubna 2010

Jednoduše, navštivte fotoateliér tak jako já. Mé doklady si po čase vyžádaly aktualizaci. S tím pochopitelně souvisí i nová, aktuální fotografie. Popis toho jak má tato fotografie vypadat, včetně povoleného počtu mm nad hlavou, směru pohledu a doporučeného výrazu zabral půl stránky A4 psané velmi drobným písmem.

Vyzbrojena popisem, čerstvě umytými a tudíž nezkrotitelnými vlasy a předsevzetím vypadat tentokrát na fotografii pokud ne přímo inteligentně, tak alespoň příčetně, jsem se vypravila do fotoateliéru.

Paní si pročetla popis žádané fotografie, pro případ, jak pravila "že by se vyskytnul nějaký nový požadavek", (profesionál každým coulem) a poslala mne odložit si kabát a podle chuti a možnosti se upravit. První pohled do zrcadla mi vzal chuť na další úpravy i život.

Pro formu a vyplnění času očekávání věcí příštích jsem prohrábla vlasy hřebenem a nacvičila decentní škleb. Takto, podle svého soudu, dostatečně upravená a hlavně přesvědčená, že víc udělat nemohu (jedině navštívit plastického chirurga, aby začal na druhé straně hlavy znovu!), jsem usedla před objektiv.

Poté přistoupila umělkyně a zručným hmatem mne zkroutila do nepřirozené pozice a upravila mi hlavu do polohy v níž se pěkně vyrýsovala má druhá brada. Umění je umění a doklady jsou doklady, co naplat! Nejdůležitější je pravdivost!
Následně vydala pokyny. Sedět rovně (jak asi se zády ve tvaru C?) hledět zpříma (to je jak z mladého budovatele!) a ústa mít zavřená.

Poslední pokyn mne zaskočil. Hluboce jsem se zamyslela, proč bych je zavřená asi tak neměla? Právě tento moment si vybrala profesionálka ke zvěčnění. Mé rozpoložení je na výsledné fotografii jasně patrné. Směs pobaveného, překvapeného a zamyšleného pohledu by u někoho mohla snad i vypadat roztomile, nebo alespoň zábavně.
U mě je to pouze tragické !

Fotografie svou brutální pravdivostí a rozporuplným výrazem připomíná fotky z policejních archivů, ze složek pochybných existencí či obětí domácího násilí. Následující návštěva úřadu byla formalitou. Úřednice při pohledu na moji podobiznu i její předlohu, stále ještě zrůzněnou děsem (nedivte se! do té doby jsem myslela, že můj obličej je takříkajíc tuctový, dokud jsem to neviděla barevné na modrém), nabyla dojmu, že jedná s osobou nejen snížené inteligence, ale i příčetnosti a doklady mi vystavila přednostně a vlastně na počkání.

Druhé velké "plus" bylo nečekané prozření, které se dostavilo doma s razancí kulového blesku (a pro mé sebevědomí stejně ničivými následky). Roky jsem nemohla najít vhodné sluneční brýle, žádné mi jaksi neseděly. Až při bližším průzkumu své fotografie jsem zjistila, že mám jedno oko výš než druhé.

Tímto se tedy omlouvám výrobcům slunečních brýlí,
chyba nebyla na vaší straně.

Žádné komentáře:

Okomentovat