23. 2. 2010

Citáty - nezařazené

Tajemno je to nejkrásnější co můžeme zažít. Je to zdroj veškerého
opravdového umění a vědy.
Albert Einstein

Situace se rapidně blíží bodu kdy je průměrného Američana snazší
přeskočit než obejít.
David and Leigts Eddings Pláč padlých andělů

Podřízení kroužili kolem svých šéfů jako masařky kolem fekálií.
Michael Marshall

Když se čtyři spojí, aby se spikli jsou tři z nich úplní pitomci a ten
čtvrtý je agentem vlády.
Duncan A. Luman

Požehnaní buďtež oni, kteří nemají co říci a drží zobák.
Oscar Wilde

Bájesloví je mostem vedoucím k pravdě.
Arabské přísloví

Dobře se ptát, znamená hodně vědět.
Arabské přísloví

Tolik jsem zakusil běd, co světel na nebi září.
Ovidius

Avšak k tomuto trestu můj osud mě patrně táhl - zavírá všechny cesty,
jimiž se k výhodám jde.
Ovidius

Té noci hvězdy ani měsíc svým svitem nebe nerozjasnily.
Chrétien de Troyes

A ten kdo neochoten bojovat,
má volno jít, list průvodní mu dejte
a do měšce dost peněz na cestu.
My nechcem vedle toho umříti,
jenž strach má umřít s námi společně.
Shakespeare Jindřich V.

Řekl jsem srdci: Jak je? - zapípalo:
Jak štráfku na bále! Ale to lhalo.
Hilaire Belloc

Kdykoli přesmutný obraz té noci mi na mysl přijde kdy jsem
poslední chvíle prožíval ve městě svém, kdykoli vzpomenu
na noc, v níž tolik jsem drahého nechal, kanou mi z očí i nyní
bohaté krůpěje slz...
Ovidius

Jakmile se rozpomenu - běda!
že nikdy, nikdy již neuzřím ji,
z níž samá bolest jsem,
tak žal se proti bolné duši zvedá
hluboko v nitru mém, že dím:
Proč, duše má, ten život neopustíš?
Dante

Nikdo neuslyší jeho úpění. Ticho slova vsákne, do ticha se
vejdou miliardy slov a zapadnou bez ohlasu, ani necinknou,
ani nezanechají kruhů na hladině, ticho je vzduchoprázdné.
Jarmila Loukotková Navzdory básník zpívá

Faktů je vždycky dost. Chybí jenom fantazie.
D.Blochincev

Běda! Jsem tak malý, slabý,že mě upír zardousí.
A.S.Puškin

Věřte mi, byla to nejstrašnější podívaná na světě.
F.Rabelais

Když Bůh stvořil čas, říkají Irové, stvořil ho dost.
H.Böll

Mezi hrdiny povídky jsou jeden nebo dva hlavní, všechny ostatní
považujeme za vedlejší.
metodika literatury

,,Nikoli", odpověděl na naléhavou otázku mých očí," nejsem členem
klubu, já jsem přízrak." Dobrá, ale nicméně vás to neopravňuje
procházet se po klubu."
H.G.Wells

,,A vy osobně věříte na přízraky?" zeptal se lektora jeden z posluchačů.
"Samozřejmě ne", odpověděl lektor a pomalu se rozplynul ve vzduchu.
pravdivý případ


Všechno se stává jen jednou a my sami jsme jednorázoví. Nebyli jsme,
než jsme se narodili a nebudeme až zemřeme. Ráj - to je digitální se.
Nikdo nás nespasí, nenapraví, neučiní nám zadost. S každým dnem se
stáváme bezradnější.

Domáhal se soucitu. Ale bohové ho neznají. Znají všechny city světa,
ale ne tento. K soucitu je třeba být sám slabý a znát utrpení, je třeba
padnout, upadnout, je třeba umět plakat.
Olga Tokarczuková Anna Inn v hrobech světa

Svět není spravedlivý, ale čas je milosrdný. Bolest zůstane,
ale její ostří se otupí a zůstane jen láska.
moje maličkost (ha,ha,ha dá-li se tak nazvat pětasedmdesát kilo živé váhy)


V show dovedené do důsledků,
ten kdo prohraje, přijde o život.
Chuck Barris

Zbožní a věřící jak jen křesťané mohou být, dovolávají
se Boha s celou vroucností duše a zároveň se v jeho jménu
dopouštějí nejhanebnějších nelidskostí dějin.

Stále znovu se v dějinách opakují tyto tragické okamžiky,
že tehdy, kdy by bylo nutné naprosté sepětí všech spojených sil
na ochranu evropské kultury, nemohou knížata a státy ani na chvilku
utlumit své drobné sváry.

Ale v dějinách jako v lidském životě nepřivolá lítost
nazpět ztracený okamžik a tisíce let nevykoupí,
to co promeškala jedna jediná hodina...
Stefan Zweig Hvězdné hodiny lidstva

A to ti říkám já, která jsem člověk hluboce věřící, že každý stín,
kterým jsem poznamenala tento svět, mi jednou bude zúčtován,
že kdesi jakýsi kompjutr mi zaznamenává plusy a mínusy
a v hodinu H mi je absolutní spravedlnost spočítá...
samozřejmě v rovině, kterou si na tomto světě nedovedeme představit.
Zdena Frýbová Hrůzy lásky a nenávisti

Doba je mimo jiné definována i tím,
co pokládá za zvrhlost.
Ondřej Neff Dvorana Zvrhlosti

Bylo mi jí líto, jak tak klečela malá a s rukama
ještě nešikovnýma pod vší tou vůní, prachem, štukaturou,
pod zkroucenými anděly, v lomeném světle, mezi křeečovitě
ztuhlými světci, vpředu, v, mezi a pod vším tím
sladce bolestným katolicismem...

Katolické modlení jí slušelo. Vypadala ve své pobožnosti
hezky a malebně. Modlení prodlužuje řasy, obtahuje obočí,
zapaluje tváře, obtěžkává čelo, zvláčňuje šíji
a rozechvívá nozdry.
Günter Grass Plechový bubínek

Žádné komentáře:

Okomentovat